• تاریخ انتشار : 1401/05/27 - 09:50
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 717
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

تصاویر لوگوی دانشگاه و داروخانه های دانشگاه علوم پزشکی تهران بر فراز سومین قله مرتفع کشور، "سبلان"

محمد سلیمی، از مجموعه داروخانه های دانشگاه علوم پزشکی تهران (13 آبان)، تصاویر لوگوی دانشگاه و مجموعه داروخانه های دانشکده داروسازی و داروخانه های بیمارستانی دانشگاه را بر فراز قله سبلان بالا برد.

صعود به قله سبلان، محمد سلیمی از مجموعه داروخانه های دانشگاه علوم پزشکی تهران- مرداد 1401
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران مجموعه داروخانه های دانشگاه (13آبان)، روز پنجشنبه 20 مرداد 1401، محمد سلیمی از کارکنان انبار مرکزی مجموعه داروخانه های دانشکده داروسازی، به همراه تیمی از هموطنان گرگانی، به قله سبلان صعود کردند.
به همین مناسبت مصاحبه زیر را با این همکار ورزشکار و فعال حوزه محیط زیست انجام دادیم که تقدیم می شود.  
خبرنگار: با سلام و عرض تبریک به شما همکار گرامی در صعود به یکی از قله های رفیع کشورمون. قله سبلان. لطفا خودتان را معرفی بفرمائید.
-  من هم خدمت شما سلام عرض می کنم.  تشکر می کنم از ریاست و مجموعه داروخانه های دانشگاه بابت توجهی که به فعالیت های ورزشی و فرهنگی کارکنان دارند. محمد سلیمی هستم ۲۹ ساله، متولد استان ایلام، لیسانس مهندسی شیمی که از سال 94 به استخدام مجموعه داروخانه های دانشگاه علوم پزشکی تهران (13 آبان) در آمدم. 
خبرنگار: از چه زمانی کوهنوردی و ورزش می کنید؟
- از زمان کودکی.
 به خاطرسبک زندگی که داشتیم به کوهنوردی علاقه دارم و بیشتر از یک دهه هست که به صورت مداوم در این زمینه های مختلف این رشته فعالیت میکنم. 
خبرنگار: به ورزش های دیگری هم می پردازید؟ 
- بله
- چه ورزش هایی؟
- ورزش هایی که میشه اشاره کرد: دو استقامت، صخره نوردی، دره پیمایی، غارنوردی و هر از گاهی که وقت بشه، غواصی و پرواز پالاگلایدر انجام میدم.
خبرنگار: کوهنوردی یا اصولا ورزش را چگونه می بینید؟ کمی از تجربه صعود به سبلان برامون بگید. 
- ورزش از نیازهای اساسی زندگی هست که باید همیشه مورد توجه قراربگیرد. ورزش با حفظ سلامتی در زندگی به همه ما کمک خواهد کرد.
و کوهنوردی هم مثل سایر ورزش ها، به توانایی، تجربه، مهارت و تمرین نیاز داره که برای بقا و ماندگاری در این ورزش لازمه. تجربه صعود به سبلان یا در حقیقت ساوالان، برای من خیلی متفاوت و لذت بخش بود. با 20 نفر از دوستان عزیز باشگاه کوهنوردی "همرهان" شهر گرگان، همراه بودیم. تیمی پرانرژی، فعال و شاد.  
خبرنگار: کمی در مورد سبلان برامون توضیح بدهید. 
قله ساوالان یا سبلان در استان اردبیل قرار دارد و سومین قله ایران از لحاظ ارتفاع به حساب می آید، بعد از علم کوه. 4811 متر از سطح دریا ارتفاع دارد.  
می شه گفت صعود به ارتفاعات این کوه، یکی از بهترین کارهایی است که در سفر به استان اردبیل می‌توان انجام داد. 
معمولا در تمام فصول سال در قله، برف هست. این کوه یک آتشفشان خاموشه همراه با آبگرم‌های جوشان، که گردشگران را به خود جذب می کند. برای صعود به  قله سبلان مسیرهای مختلفی از هر طرف آن می‌توان پیدا کرد. ما با توجه به شرایط گروه، مسیر جبهه شمال شرق را که از شابیل به پناهگاه می‌رسد، برای صعود به قله انتخاب کردیم.
خبرنگار: قله های دیگری هم صعود کردید؟
- بله، دماوند، علم کوه، سهند، دنا، توچال و چند قله دیگر.
خبرنگار: چه فعالیت های دیگری در اوقات فراغت انجام می دید؟
کاشت درخت و نهال، پاک سازی طبیعت از مواد آسیب زا، کسب تجربه و گذراندن آموزش هایی که برای بهتر شدن فعالیت های ورزشی ام لازم دارم و یک سری مطالعات، جهت حفظ منابعی که در طبیعت هستند تا این منابع برای نسل های آینده باید باقی بماند.
خبرنگار: دلیل این که برای محیط زیست فعالیت می کنید و حتی وقت استراحتتون را می گذارید، چیست ؟
نگهداری از محیط زیست یک وظیفه همگانی برای همه انسان هاست. ما همگی در قبال طبیعت مسئولیم و می بایست تمام قوانین را رعایت کنیم تا استفاده بهینه بشود و این منابع برای نسل های بعد هم باقی بماند. 
من از این که وقت می گذارم برای این کار، بسیار راضی وخوشحالم و از تمام توانم برای این موضوع استفاده می کنم.  
در پایان، از وقتی که برای این مصاحبه گذاشتید، بسیار سپاسگزاریم. ما همگی به همکاری با شما افتخار می کنیم. امیدواریم همیشه در پناه حق، تندرست و پیروز باشید. 
- درصورت تمایل برای آشنایی بیشتر با فعالیت های مجموعه داروخانه های دانشگاه علوم پزشکی تهران و مرکز دارو پزشکی 13آبان، می توانید به اینجا مراجعه فرمایید.
 
 
 
  • گروه خبری : اخبار,اخبار علمی
  • کد خبر : 216630
نسیبه نصیرپور
خبرنگار:

نسیبه نصیرپور

تصاویر

صعود به قله سبلان، محمد سلیمی از مجموعه داروخانه های دانشگاه علوم پزشکی تهران- مرداد 1401 صعود به قله سبلان، محمد سلیمی از مجموعه داروخانه های دانشگاه علوم پزشکی تهران- مرداد 1401 صعود به قله سبلان، محمد سلیمی از مجموعه داروخانه های دانشگاه علوم پزشکی تهران- مرداد 1401 صعود به قله سبلان، محمد سلیمی از مجموعه داروخانه های دانشگاه علوم پزشکی تهران- مرداد 1401 صعود به قله سبلان، محمد سلیمی از مجموعه داروخانه های دانشگاه علوم پزشکی تهران- مرداد 1401