• تاریخ انتشار : 1401/06/07 - 15:09
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 1218
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

تزریق لیدوکائین برای میگرن مزمن مقاوم

بر اساس مطالعه‌ای که اخیرا در مجله Regional Anesthesia & Pain Medicine. منتشر شد، تزریق لیدوکائین برای میگرن مزمن مقاوم به درمان مفید به نظر می‌رسد.

بر اساس مطالعه‌ای که اخیرا در مجله Regional Anesthesia & Pain Medicine. منتشر شد، تزریق لیدوکائین برای میگرن مزمن مقاوم به درمان مفید به نظر می‌رسد.

دکتر Eric S. Schwenk از دانشگاه توماس جفرسون در فیلادلفیا، سوابق پزشکی 832 بیمار بستری در بیمارستان را که برای میگرن تحت انفوزیون لیدوکائین قرار گرفتند، مورد بررسی قرار داد. لازم به ذکر است که بیماران مورد بررسی همگی معیارهای میگرن مقاوم به درمان را داشتند. تغییر در شدت سردرد از ابتدای شروع درمان  تا زمان ترخیص از بیمارستان به عنوان خروجی اولیه مطالعه مورد بررسی قرار گرفت.

در مجموع 609 بیمار مورد آنالیز قرار گرفتند. به گفته محققان، میانگین شدت درد از عدد 7.0 در ابتدای درمان به 1.0 در پایان بستری کاهش یافت. در ویزیت پس از ترخیص (25 تا 65 روز پس از درمان)، میانگین درد همچنان کمتر از 5.5 برآورد شد.

پس از گذشت یک ماه، 43 درصد از بیماران همچنان وضعیت پایدار داشتند. علاوه براین، روزهای همراه سردرد از 3.9 ± 26.8 در ابتدا به 22.5 ± 8.3 در ویزیت بعدی رسید.  شایع‌ترین عوارض جانبی دارو تهوع و استفراغ خفیف بود.

به گفته پژوهشگران، نتایج این مطالعه از استفاده از لیدوکائین تزریقی در جمعیت چالش‌برانگیز مبتلایان به میگرن مزمن مقاوم حمایت کرده است.

 

 

24 مه 2022

منبع: سایت Drugs.com

  • گروه خبری : گروه های مطالب,اخبار,توصیه ها
  • کد خبر : 217224
کلمات کلیدی

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *