شماره تماس: 021-88849011-15
  • تاریخ انتشار : 1400/12/23 - 10:31
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 6284
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

بهترین ماسک برای پیشگیری از کرونا

اداره کنترل بیماری‌های واگیر آمریکا (CDC) ماسک N95را به عنوان بهترین ماسک در برابر ویروس کرونا توصیه می‌کند. در تضاد با توصیه‌های قبلی خود در مورد ماسک‌های صورت، دستورالعمل جدید اداره کنترل بیماری‌های واگیر آمریکا (CDC)، ماسک‌های N95 یا KN95 را به‌عنوان بهترین محافظ در برابر COVID-19 معرفی کرده و توصیه می‌کند به جای استفاده از ماسک‌های پارچه‌ای از این نوع ماسک‌ها استفاده شود. البته به شرطی که این ماسک به خوبی روی صورت فرد قرار بگیرد و فیکس شود.

بهترین ماسک برای پیشگیری از کرونا

اداره کنترل بیماری‌های واگیر آمریکا (CDC) ماسک N95را به عنوان بهترین ماسک در برابر ویروس کرونا توصیه می‌کند.

در تضاد با توصیه‌های قبلی خود در مورد ماسک‌های صورت، دستورالعمل جدید اداره کنترل بیماری‌های واگیر آمریکا (CDC)، ماسک‌های N95 یا KN95 را به‌عنوان بهترین محافظ در برابر COVID-19 معرفی کرده و توصیه می‌کند به جای استفاده از ماسک‌های پارچه‌ای از این نوع ماسک‌ها استفاده شود. البته به شرطی که این ماسک به خوبی روی صورت فرد قرار بگیرد و فیکس شود.

در اوایل همه‌گیری، کمبود ماسک‌های N95 و KN95باعث شده بود این نوع ماسک‌ها صرفابرای کادر درمان و کارکنان مراقبت‌های بهداشتی توصیه بشود. این دستورالعمل جدید عموم مردم را مدنظر قرار داده است.

نوع جدید و بسیار مسری ویروس کرونا و گسترش سریع آن،مسئولین CDC را به این فکر انداخته است که کدام ماسک صورت می‌تواند به بهترین وجه به مهار عفونت کمک کند.

قبل از این به‌روز‌رسانی، CDCدر ماه سپتامبر توصیه کرده بود که مردم عادی در موقعیت‌های خاص از ماسک‌های N95 یک‌بار مصرف استفاده کنند. استفاده از این ماسک‌هابه افرادی که بیشتر مستعد ابتلا به فرم شدید بیماری هستند و افرادی که بیش از دیگران در معرض مواجهه با ویروس کووید قرار دارند، پیشنهاد شده بود. علاوه بر این، شرایط سفر و استفاده از وسائل حمل و نقل عمومی نیز از دیگر مواردی بود که توصیه می‌‌شد از ماسک  N95استفاده شود.

CDC همچنان توصیه می‌کند انواع خاصی از ماسک‌های N95 که به ماسک‌های N95 جراحی معروف هستند، صرفا برای استفاده کادر درمان ذخیره شود. طراحی این ماسک‌ها به گونه‌ایست که فرد را از پاشش خون و سایر خطرات موجود در اتاق عمل محافظت می‌کند.

با این حال، همه در ماسک N95 احساس راحتی نمی‌کنند.CDCهمچنین تاکید می‌کند که بهترین ماسک، ماسکی است که به خوبی روی صورت بیمار قرار بگیرد و استفاده مداوم و طولانی مدت از آن برای بیمار میسر باشد.

به گزارش آسوشیتدپرس، کریستن نوردلاند، سخنگوی مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا، روز جمعه در بیانیه‌ای اظهار کرده: «پیام اصلی ما همچنان این است که هر ماسکی بهتر از ماسک نزدن است.»

دولت بایدن گفته است که به زودی ارسال ماسک‌‎های‌"با کیفیت" را برای تمام آمریکایی‌ها آغاز خواهد کرد. به گزارش آسوشیتدپرس، دولت فدرال در حال حاضر بیش از 750 میلیون ماسک N95 ذخیره کرده است.

16 ژانویه 2022

منبع خبر: سایت Drugs.com

  • گروه خبری : اخبار,کادر درمان,اخبار کووید-19
  • کد خبر : 209860
کلمات کلیدی

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
برای جستجو عبارت موردنظر خود را وارد کنید