معرفی
تضمین کیفیت یک فرایند مستمر مدیریت کیفیت است که شامل ایجاد استانداردها، دستورالعملها و رویههایی برای جلوگیری از مشکلات کیفیت و حفظ یکپارچگی محصول یا خدمات در طول توسعه آن است. تضمین کیفیت یک روش پیشگیرانه است که هدف آن بهبود کیفیت خدمات و همچنین ارتقای سطح بهرهوری با تاکید بر اصول سازمانی است. این مفهوم تضمین میکند که فرآیندهای سازمان باید دارای عیبها و نقصهای حداقلی باشد.
ماموریت
- ایجاد کنترل بیشتر بر فرآیندهای سازمان
- بهبود ارتباطات درون سازمانی
- ایجاد بستری مناسب برای بهبود کیفیت
- حفظ و ارتقائ سطح دانش فنی و سطح کیفیت
- بهبود عملکرد و افزایش بهرهوری
- کاهش میزان شکایات بیماران
- عملکرد سیستماتک و قابل پیشبینی
- اصلاح خطاها و پیشگیری از وقوع مجدد آنها
- گسترش فرهنگسازی و تفکر سیستماتیک-
- مستندسازی و کدگذاری فرآیندها، شاخص ها و ابزارهای نظارتی در سازمان
- تهیه، تدوین و پیگیری برای تصویب و اجرای استانداردها، فرآیندها، روش ها، دستورالعمل ها و صورتجلسه های لازم
- شناسایی فرآیندهای سازمان و تعیین شاخصهای پایش و اندازهگیری آن
- همکاری در تدوین استراتژیهای سازمان و طرحریزی اهداف و برنامههای کیفیت
- همکاری در پایش واندازه گیری فرآیندهای سازمان
- نظارت بر عملکرد فرآیندهای سیستم مدیریت و ارائه گزارش به مدیریت
- جمع آوری گزارشات مورد نیاز جهت جلسات بازنگری مدیریت و ارائه آن به سرپرستی
- پیگیری مصوبات جلسه بازنگری مدیریت و گزارش وضعیت تحقق آن به سرپرستی
- تهیه گزارش از وضعیت تحقق اهداف و ارائه به سرپرستی
- بازنگری مستندات سیستم مدیریت سالیانه
- تعیین نیازهای آموزشی
چشم انداز
- تقویت جایگاه مدیریت استانداردسازی، انتقال دانش و فناوری، کیفیت.
- توسعه استانداردسازی و فرهنگ آموزش
مطالب اخیر
30آبان ماه 1403
آموزش عکاسی با موبایل برای رابطان روابط عمومی در داروخانههای زیرمجموعه ۱۳ آبان
استاد اکبر بدرخانی، عکاس بینالمللی حوزه سلامت، کارگاه آموزشی عکاسی با موبایل را برای رابطان روابط عمومی در داروخانههای زیرمجموعه ۱۳ آبان برگزار کرد.
30آبان ماه 1403
اهمیت شبکهسازی ارتباطی و ویژگیهای روابط عمومی مطلوب
در دنیای امروز، روابط عمومی بهعنوان یکی از ارکان اصلی سازمانها شناخته میشود که نقش ارتباطی و اطلاعرسانی مؤثری دارد.
29آبان ماه 1403
برگزاری جلسه آشنایی با محصولات مراقبت پوست و مو با عنوان آنالیز محصولات آرایشی بهداشتی
جلسه "آشنایی با محصولات مراقبت پوست و مو" با عنوان " آنالیز محصولات آرایشی بهداشتی" با تدریس دکتر فاطمه خلیلی برگزار شد.
29آبان ماه 1403
نشست مدیران داروخانههای بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی تهران با تاکید بر ارزیابی مسئولان تدارکات
در نشست شورای مدیران داروخانههای بیمارستانی و ستادی دانشگاه علوم پزشکی تهران که با حضور دکتر محمود بیگلر، سرپرست مجموعه، برگزار شد، به لزوم ارزیابی مسئولان تدارکات داروخانهها و آموزشهای لازم در این زمینه پرداخته شد.
28آبان ماه 1403
تقدیر از سرپرستاران بیمارستانهای دانشگاه علوم پزشکی تهران به مناسبت پاسداشت مقام پرستار
مراسم تجلیل از سرپرستاران بیمارستانهای دانشگاه علوم پزشکی تهران به مناسبت پاسداشت مقام پرستار برگزار شد. این تصمیم به دلیل تداخل برنامههای مختلف با مراسم تقدیر در داروخانه ۱۳ آبان اتخاذ شد تا فرصتی مناسب برای حضور همکاران پرستار در دیگر مراسمهای مشابه در روز پرستار نیز فراهم شود.
27آبان ماه 1403
در راستای گرهگشایی از مشکلات بیماران نیازمند: امضای تفاهمنامه همکاری بین داروخانه ۱۳ آبان و خیرین
روز چهارشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۳، سالن کنفرانس ساختمان فرسام میزبان نشست مسئولان حوزه سلامت و خیرین بود که در این جلسه چند تفاهمنامه مهم با هدف حمایت از بیماران و ارتقای خدمات درمانی به امضا رسید.
27آبان ماه 1403
نقش بیبدیل خیرین در ارتقای خدمات دارویی
در جلسهای با حضور مسئولان و خیرین سلامت، دکتر محمود بیگلر سرپرست مجموعه داروخانههای ۱۳ آبان، از نقش موثر خیرین در پیشبرد اهداف این مجموعه قدردانی کرد و گزارشی از عملکرد دو سال اخیر ارائه داد.
26آبان ماه 1403
داروخانه ۱۳ آبان، نهادی اجتماعی در خدمت مردم
در جلسهای که روز چهارشنبه ۲۳ آبان در سالن کنفرانس ساختمان دکتر فرسام برگزار شد، سید رضا رئیس کرمی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی تهران، مجموعه داروخانه ۱۳ آبان را نهادی اجتماعی و تضمینی برای تامین داروهای مردم در زمانهای بحرانی دانست.