شماره تماس: 021-88849011-15
تضمین کیفیت
تضمین کیفیت
معرفی

تضمین کیفیت  یک فرایند مستمر مدیریت کیفیت است که شامل ایجاد استانداردها، دستورالعمل‌ها و رویه‌هایی برای جلوگیری از مشکلات کیفیت و حفظ یکپارچگی محصول یا خدمات در طول توسعه آن است. تضمین کیفیت یک روش پیشگیرانه است که هدف آن بهبود کیفیت خدمات و همچنین ارتقای سطح بهره‌وری با تاکید بر اصول سازمانی است. این مفهوم تضمین می‌کند که فرآیندهای سازمان باید دارای عیب‌ها و نقص‌های حداقلی باشد.

ماموریت

  • ایجاد کنترل بیشتر بر فرآیندهای سازمان
  • بهبود ارتباطات درون سازمانی
  • ایجاد بستری مناسب برای بهبود کیفیت
  • حفظ و ارتقائ سطح دانش فنی و سطح کیفیت
  • بهبود عملکرد و افزایش بهره‌وری
  • کاهش میزان شکایات بیماران
  • عملکرد سیستماتک و قابل پیش‌بینی
  • اصلاح خطاها و پیشگیری از وقوع مجدد آن‌ها
  • گسترش فرهنگ‌سازی و تفکر سیستماتیک-
  • مستندسازی و کدگذاری فرآیندها، شاخص ها و ابزارهای نظارتی در سازمان
  • تهیه، تدوین و پیگیری برای تصویب و اجرای استانداردها، فرآیندها، روش ها، دستورالعمل ها و صورتجلسه های لازم
  • شناسایی فرآیندهای سازمان و تعیین شاخص‌های پایش و اندازه‌گیری آن
  • همکاری در تدوین استراتژی‌های سازمان و طرحریزی اهداف و برنامه‌های کیفیت
  • همکاری در پایش واندازه گیری فرآیندهای سازمان
  • نظارت بر عملکرد فرآیندهای سیستم مدیریت و ارائه گزارش به مدیریت
  • جمع آوری گزارشات مورد نیاز جهت جلسات بازنگری مدیریت و ارائه آن به سرپرستی
  • پیگیری مصوبات جلسه بازنگری مدیریت و گزارش وضعیت تحقق آن به سرپرستی
  • تهیه گزارش از وضعیت تحقق اهداف و ارائه به سرپرستی
  • بازنگری مستندات سیستم مدیریت سالیانه
  • تعیین نیازهای آموزشی

 

چشم انداز

  • تقویت جایگاه مدیریت استانداردسازی، انتقال دانش و فناوری، کیفیت.
  •  
  • توسعه استانداردسازی و فرهنگ آموزش

مطالب اخیر