
معرفی
تضمین کیفیت یک فرایند مستمر مدیریت کیفیت است که شامل ایجاد استانداردها، دستورالعملها و رویههایی برای جلوگیری از مشکلات کیفیت و حفظ یکپارچگی محصول یا خدمات در طول توسعه آن است. تضمین کیفیت یک روش پیشگیرانه است که هدف آن بهبود کیفیت خدمات و همچنین ارتقای سطح بهرهوری با تاکید بر اصول سازمانی است. این مفهوم تضمین میکند که فرآیندهای سازمان باید دارای عیبها و نقصهای حداقلی باشد.
ماموریت
- ایجاد کنترل بیشتر بر فرآیندهای سازمان
- بهبود ارتباطات درون سازمانی
- ایجاد بستری مناسب برای بهبود کیفیت
- حفظ و ارتقائ سطح دانش فنی و سطح کیفیت
- بهبود عملکرد و افزایش بهرهوری
- کاهش میزان شکایات بیماران
- عملکرد سیستماتک و قابل پیشبینی
- اصلاح خطاها و پیشگیری از وقوع مجدد آنها
- گسترش فرهنگسازی و تفکر سیستماتیک-
- مستندسازی و کدگذاری فرآیندها، شاخص ها و ابزارهای نظارتی در سازمان
- تهیه، تدوین و پیگیری برای تصویب و اجرای استانداردها، فرآیندها، روش ها، دستورالعمل ها و صورتجلسه های لازم
- شناسایی فرآیندهای سازمان و تعیین شاخصهای پایش و اندازهگیری آن
- همکاری در تدوین استراتژیهای سازمان و طرحریزی اهداف و برنامههای کیفیت
- همکاری در پایش واندازه گیری فرآیندهای سازمان
- نظارت بر عملکرد فرآیندهای سیستم مدیریت و ارائه گزارش به مدیریت
- جمع آوری گزارشات مورد نیاز جهت جلسات بازنگری مدیریت و ارائه آن به سرپرستی
- پیگیری مصوبات جلسه بازنگری مدیریت و گزارش وضعیت تحقق آن به سرپرستی
- تهیه گزارش از وضعیت تحقق اهداف و ارائه به سرپرستی
- بازنگری مستندات سیستم مدیریت سالیانه
- تعیین نیازهای آموزشی
چشم انداز
- تقویت جایگاه مدیریت استانداردسازی، انتقال دانش و فناوری، کیفیت.
- توسعه استانداردسازی و فرهنگ آموزش
مطالب اخیر