شماره تماس: 021-88849011-15
  • تاریخ انتشار : 1399/10/27 - 13:46
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 1382
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

عدم اثربخشی داروهای ضد میگرن در کودکان

یک مطالعه ی جدید نشان می دهد که داروهای ضد میگرن که در بزرگسالان استفاده می شود ممکن است مانع بروز سردردهای شدید در کودکان ونوجوانان نشود.

      عدم اثربخشی داروهای ضد میگرن در کودکان

یک مطالعه ی جدید نشان می دهد که داروهای ضد میگرن که در بزرگسالان استفاده می شود ممکن است مانع بروز سردردهای شدید در کودکان ونوجوانان نشود.

در حال حاضر تعدادی از دارو ها برای پیشگیری از میگرن در بزرگسالان استفاده می شود و درمان در نوجوانان بر اساس نتایج حاصل  از مطالعات بزرگسالان صورت می گیرد و لذا درمان موثر  برای کنترل میگرن در کودکان هنوز مشخص نیست.

در مطالعه ایی مروری، 23 مورد از مطالعات انجام شده بین سال های 1967 تا  2018 مورد بررسی قرار گرفته اند، در این بررسی ها مشخص شد که حدود یک چهارم افراد تحت بررسی در این مطالعات (از 2200 نفر ) دارونما دریافت کرده اند؛ درحالی که مابقی با داروهایی همچون ضد صرع ها، ضد افسردگی ها، کلسیم بلاکرها، داروهای ضدفشارخون و مکمل های غذایی تحت درمان قرار گرفتند. نتایج حاصل از این بررسی ها نشان می دهد که هیچ یک از این دارو ها در مقایسه با دارونما در یک دوره ی طولانی (5 تا 6 ماه  و یا بیشتر) موثرتر نبودند و تنها  اثر بخش بودن دو داروی پروپرانولول وتوپیرامات در کوتاه مدت (کمتر از 5 ماه)  دراین مطالعات مشخص شده است. به عنوان جمع بندی، درمان پیشگیرانه  با همه ی این داروها  به مقدار خیلی ناچیزی موثر تر از دارونما بود و لازم است تا تحقیقات بیشتری در زمینه ی پیشگیری از میگرن در کودکان ونوجوانان صورت گیرد.

یک مطالعه ی بزرگی که اخیرا صورت گرفته است  نشان می دهد که مداخلات رفتاری در کودکان ممکن است به اندازه ی دارودرمانی موثر باشد، اما به طور قابل توجهی مورد استفاده قرار نمی گیرد. به نظر می رسد استفاده از درمان های غیر دارویی از جمله تغذیه ی سالم، خواب مناسب، ورزش کردن و همچنین درمان های سایکولوژیک همچون تکنیک های بیوفیدبک برای پیشگیری از میگرن در کودکان کمک کننده باشند ضمن اینکه عوارض جانبی داروهای ضد میگرن را هم ندارند.

 

10 فوریه 2020

منبع خبر:  drugs.com

  • گروه خبری : گروه های مطالب,کادر درمان,تازه های داروها و بیماری ها,مرکز اطلاعات دارویی DPIC,سلامت کودکان,مغز و اعصاب
  • کد خبر : 169171
کلمات کلیدی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
برای جستجو عبارت موردنظر خود را وارد کنید