شماره تماس: 021-88849011-15
  • تاریخ انتشار : 1403/07/10 - 19:33
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 38
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

یک داروی جدید برای درمان لوپوس در کودکان تایید شد.

سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) اخیرا برای استفاده از فرم زیرجلدی داروی Belimumab با برند Benlysta  در کودکان بالای 5 سال مبتلا به لوپوس اریتماتوز سیستمیک (SLE) که در حال دریافت درمان استاندارد هستند، تاییدیه صادر کرد.

بیماری لوپوس در کودکان بسیار شدیدتر از بزرگسالان بروز می‌کند و احتمال درگیری اندام‌ها در کودکان بالاتر است. استفاده از داروهایی که فواصل مصرف کوتاهی دارند، روند درمان برای کودکان را مشکل‌تر می‌کنند. تایید این دارو که فواصل تزریق آن حداقل هفته‌ای یک بار است، می‌تواند در افزایش پذیرش دارو توسط بیماران و تحمل‌پذیری آن‌ها موثر واقع شود.

 پیش از این، مونوکلونال آنتی‌بادی Belimumab که اختصاصا علیه لنفوسیت‌های B عمل می‌کند، برای تزریق وریدی در کودکان بالای 5 سال مبتلا به SLE تاییدیه دریافت کرده بود. با تایید فرم زیر جلدی دارو، امکان استفاده در منزل و تزریق دارو توسط مراقبین کودک فراهم آمده است. هر سرنگ‌‌ آماده تزریق دارو حاوی 200 میلی‌گرم Belimumab می‌باشد. دارو برای کودکان با وزن بالای 40 کیلوگرم به صورت هفتگی و برای کودکان بین 15 تا 40 کیلوگرم به صورت دو هفته یک بار استفاده می‌شود.

در بیماران بزرگسال، شایع‌ترین عارضه دارو بروز عفونت‌های شدید و گاها عفونت‌های تهدیدکننده حیات می‌باشد. سایر عوارض داروی Belimumab عبارتند از تهوع، اسهال، نازوفارنژیت، برونشیت، بی‌خوابی، درد اندام‌های تحتانی، افسردگی، میگرن، فارنژیت، افزایش دمای بدن و عوارض محل تزریق.

 

 

23 می 2024

منبع: سایت Drugs.com

  • گروه خبری : اخبار,تازه های داروها و بیماری ها,مرکز اطلاعات دارویی DPIC
  • کد خبر : 279562
کلمات کلیدی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
برای جستجو عبارت موردنظر خود را وارد کنید