شماره تماس: 021-88849011-15
متن مورد نظر خود را جستجو کنید
  • تاریخ انتشار : 1403/08/07 - 14:52
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 17
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

یک داروی جدید برای کنترل بی‌اختیاری ادرار

محققان به تازگی مسیر بیوشیمیایی جدیدی را برای کنترل بی‌اختیاری ادرار کشف کرده‌اند. این محققان از طریق مهار بازجذب نورآدرنالین، بی‌اختیاری ادرار را کنترل می‌کنند.

بر اساس نتایج مطالعه‌ای که محققان ژاپنی به تازگی در ژورنال Urology به چاپ رسانده‌اند، استفاده از داروی TAS-303 در کنترل بی‌اختیاری ادرار استرسی[1] (SUI) بسیار موثرتر از پلاسبو عمل کرده است.

منظور از SUI نشت غیرارادی ادرار به دنبال کارهایی مثل عطسه کردن، سرفه، خندیدن یا بلند کردن اجسام است. به طور کلی، در این بیماری، افزایش فشار فضای داخل شکم باعث خروج ناخواسته ادرار شده و کیفیت زندگی بیماران را به شدت تحت تاثیر قرار می‌دهد. درمان این بیماری بر اساس افزایش انقباضات عضلات صاف میزراه است. انقباضات این عضلات به دنبال تحریک گیرنده‌های آلفا 2 آدرنرژیک اتفاق میفتد.

TAS-303 یک مهارکننده بازجذب نورآدرنالین است که از طریق افزایش تون پایه مجاری ادراری عمل می‌کند. در این بررسی که به مدت 12 هفته و روی 231 بیمار انجام شده، بیماران به دو گروه تقسیم شدند. 115 نفر روزانه 18 میلی‌گرم TAS-303 و مابقی دارونما دریافت کردند.

در پایان مطالعه، گروهی که TAS-303 دریافت کرده بودند، از نظر حجم ادرار و دفعات بی‌اختیاری وضعیت مناسب‌تری نسبت به گروه شاهد داشتند. در این مطالعه، شاخص‌های مربوط به کیفیت زندگی نیز مورد بررسی قرار گرفت که به طور مشخص در گروه TAS-303 بالاتر از گروه دارونما گزارش شد.

عوارض گزارش شده از TAS-303 همگی خفیف و متوسط برآورد شدند. شایع‌ترین عارضه دارو، عوارض گوارشی بوده است. در این مطالعه، نشان داده شد که استفاده از TAS-303 به بروز عوارض سروتونرژیک مثل بروز افکار خودکشی یا خشونت منجر نشده است.

یکی از مهم‌ترین مزایای داروی TAS-303 نیمه عمر طولانی دارو و مصرف یک بار در روز آن است. بیماران می‌توانند با مصرف این دارو، فعالیت‌های روزمره خود را به صورت عادی ادامه دهند.

30 جولای 2024

منبع: سایت Drugs.com



[1] Stress Urinary Incontinence

  • گروه خبری : اخبار,تازه های داروها و بیماری ها,مرکز اطلاعات دارویی DPIC
  • کد خبر : 282556
کلمات کلیدی

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
برای جستجو عبارت موردنظر خود را وارد کنید
تنظیمات پس زمینه