شماره تماس: 021-88849011-15
  • تاریخ انتشار : 1399/09/23 - 16:05
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 2334
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

Covid-19

اختلال شنوایی ماندگار، عارضه‌ای دیگر از بیماری کووید-19

تبعات و عوارض بیشماری بعد از ابتلا به بیماری کووید-19 بیماران را تهدید می‌کند. اکنون محققان انگلیسی گزارش داده‌اند که بسیاری از بهبود یافتگان عفونت کرونا، دچار مشکلات شنوایی طولانی مدت می‌شوند.

تبعات و عوارض بیشماری بعد از ابتلا به بیماری کووید-19 بیماران را تهدید می‌کند. اکنون محققان انگلیسی گزارش داده‌اند که بسیاری از بهبود یافتگان عفونت کرونا، دچار مشکلات شنوایی طولانی مدت می‌شوند.

120 بیمار انگلیسی که سابقه بستری به دلیل کرونا را داشته‌اند، جهت بررسی وارد این مطالعه شدند. 13 درصد این افراد اعلام کردند که دچار مشکلات شنوایی هستند. 8 بیمار دچار کاهش شنوایی و 8 بیمار دیگر دچار وزوز گوش شده بودند.

به گفته‌ی کوین مونرو، استاد اودیولوژی بیمارستان منچستر ویروس‌هایی مانند آبله مرغان، اوریون و مننژیت می توانند سبب اختلالات شنوایی ‌شوند؛ و ویروس کرونا می تواند به اعصابی که درنقل و انتقال پیام های مغزی نقش دارند، آسیب برساند. از نظر تئوری ممکن است کووید-19 باعث ایجاد مشکلاتی در قسمت‌هایی از سیستم شنوایی از جمله گوش میانی یا حلزون گوش شود.

شرایطی مانند نوروپاتی شنوایی، که اختلالیست که در آن حلزون گوش عملکرد دارد اما انتقال پیام در امتداد عصب شنوایی به مغز دچار اختلال شده، می تواند شنیدن اصوات از پس سر و صدای پس زمینه را دشوار کند.

به نظر می‌رسد سندرم Guillain-Barre که با کووید-19 مرتبط است، با نوروپاتی شنوایی نیز ارتباط دارد. محققان خاطر نشان کردند، تحقیقات دقیق‌تری برای تعیین تأثیر ویروس بر شنوایی لازم است.

در حالی که بروز اختلالات شنوایی و وزوز گوش و تفاوت آن با موارد قبلی این عارضه در این مطالعات ثابت شده است؛ اما باید در نظر داشت که ممکن است عواملی غیر از کووید-19 بر کاهش شنوایی تأثیر بگذارد که عبارتند از استرس و اضطراب، استفاده از ماسک‌های صورت که برقراری ارتباط را دشوارتر می‌کند، داروهایی که برای درمان کووید-19 استفاده می‌شوند و می توانند به گوش آسیب برسانند و  سایر عواملی که در زمان ابتلا بیماری‌های شدید بروز می کنند.

31 جولای 2020

منبع خبر: : drugs.com

  • گروه خبری : توصیه ها,مرکز اطلاعات دارویی DPIC,اخبار کووید-19
  • کد خبر : 166992
کلمات کلیدی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *