شماره تماس: 021-88849011-15
Enter your desired term to search
  • تاریخ انتشار : 1401/10/20 - 09:18
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 5437
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

تایید یک داروی جدید برای بیماری کرون

سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) داروی Risankizumab با نام تجاری Skyrizi را برای درمان نوع متوسط تا شدید بیماری کرون در بزرگسالان تایید نمود.

سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) داروی Risankizumab با نام تجاری Skyrizi را برای درمان نوع متوسط تا شدید بیماری کرون در بزرگسالان تایید نمود. این دارو از قبل برای دو بیماری دیگر مجوز مصرف از سوی FDA داشت. این مجوزها برای درمان بزرگسالان مبتلا به آرتریت پسوریاتیک فعال و پسوریازیس پلاکی متوسط ​​تا شدید صادر شده است.

این دارو اولین آنتی‌بادی مونوکلونال اختصاصی ضد اینترلوکین 23 است که برای بیماری کرون تاییدیه دریافت کرده است.

ایمنی و اثربخشی Risankizumab در فاز درمان القایی بیماری کرون توسط داده‌های دو کارآزمایی بالینی القایی ADVANCEوMOTIVATE  و در فاز درمان نگهدارنده توسط مطالعه FORTIFY پشتیبانی می‌شود. نتایج این سه مطالعه در نشست علمی سالانه 2021 کالج آمریکایی گوارش (ACG) ارائه شد.

برای درمان بیماری کرون، 600 میلی‌گرم از داروی Risankizumab به صورت انفوزیون داخل وریدی حداقل به مدت 1 ساعت در هفته 0، 4 و 8 تجویز می‌شود. سپس در هفته 12، 360 میلی‌گرم به صورت زیر جلدی و توسط خود بیمار تزریق می‌گردد. تزریقات زیرجلدی هر 8 هفته باید تکرار شود.

به گفته مارلا دوبینسکی، پزشک و محقق این مقاله، در هر دو آزمایش بالینی القایی و نگهدارنده، تعداد قابل توجهی از بیماران بزرگسال دریافت‌کننده دارو نسبت به افرادی که دارونما گرفتند، علائم کم‌تری را تجربه کردند یا کاملا بدون علامت بودند. کاهش معنی‌دار علائم التهاب روده در گروه درمان در مقایسه با دارونما مشاهده شد.

 

17 ژوئن 2022

منبع: سایت Medscape.Com

k

  • گروه خبری : تازه های داروها و بیماری ها,مرکز اطلاعات دارویی DPIC
  • کد خبر : 224547
کلمات کلیدی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
Theme settings