• تاریخ انتشار : 1402/07/06 - 18:57
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 2795
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

تایید یک داروی جدید برای درمان حملات نقرس

سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) به تازگی برای داروی Canakinumab (با برند Ilaris) در درمان حملات نقرس بزرگسالان تاییدیه صادر کرده است. این دارو برای آن دسته بیمارانی است که با NSAID، کلشی‌سین یا دوره‌های مکرر کورتیکواستروئیدها درمان نمی‌شوند یا نمی‌توانند این داروها را تحمل کنند.

 

سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) به تازگی برای داروی Canakinumab  (با برند Ilaris) در درمان حملات نقرس بزرگسالان تاییدیه صادر کرده است. این دارو برای آن دسته بیمارانی است که با NSAID، کلشی‌سین یا دوره‌های مکرر کورتیکواستروئیدها درمان نمی‌شوند یا نمی‌توانند این داروها را تحمل کنند.

Canakinumab  یک آنتی بادی مونوکلونال ضد اینترلوکین-1β  انسانی، اولین و تنها داروی بیولوژیکی تایید شده در ایالات متحده برای درمان عود نقرس است. این دارو به صورت یک تزریق زیر جلدی 150 میلی‌گرم تجویز می‌شود. 

Canakinumab اولین بار در سال 2009 برای درمان کودکان و بزرگسالان مبتلا به سندرم دوره‌ای مرتبط با کرایوپیرین (CAPS) تایید شد. از آن زمان، این دارو برای چندین بیماری خود-التهابی دیگر از جمله بیماری Still و سندرم تب‌های مکرر تاییدیه دریافت کرده است.

در سال 2011، یک گروه از مشاورین FDA به استفاده ازCanakinumab  برای درمان عودهای حاد نقرس مقاوم بهNSAID ها، کلشی‌سین یا کورتیکواستروئیدها رای منفی داد. مطلعات جدید حاکی از آن است استفاده از این دارو با عوارض جانبی جدی در بیماران مصرف‌کننده همراه نبوده است.

30 آگوست 2023

منبع: سایت Drugs.com

 

  • گروه خبری : تازه های داروها و بیماری ها,مرکز اطلاعات دارویی DPIC
  • کد خبر : 247190
کلمات کلیدی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *