• تاریخ انتشار : 1402/06/16 - 13:15
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 682
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

زورانولون برای درمان افسردگی پس از زایمان مفید است

داروی زورانولون در بهبود علائم افسردگی در خانم‌های مبتلا به افسردگی شدید پس از زایمان (PPD) بسیار موثر ارزیابی شده است.

بر اساس مطالعه‌ای که به تازگی منتشر شده، داروی زورانولون در بهبود علائم افسردگی در خانم‌های مبتلا به افسردگی شدید پس از زایمان (PPD) بسیار موثر ارزیابی شده است.

در این مطالعه که فاز 3 یک کارآزمایی بالینی دوسوکور است، به 98 خانم مبتلا به PPD شدید داروی زورانولون و به 98 خانم مبتلای دیگر دارونما داده شده است. هر دو گروه به مدت 14 روز تحت درمان بودند. از شرکت کنندگان، 86.7 درصد مطالعه 45 روزه را تکمیل کردند.

محققان دریافتند که در مقایسه با دارونما، درمان با زورانولون منجر به بهبود آماری قابل‌توجهی در علائم افسردگی بیماران در روز 15 شد (کمترین مربعات میانگین تغییر از سطح پایه در مقیاس رتبه‌بندی افسردگی 17 ماده‌ای همیلتون، 15.6- در مقابل 11.6-). در روزهای 3، 28 و 45، هم گروه مصرف‌کننده دارو بهبود قابل توجهی در علائم افسردگی گزارش کردند. خواب‌آلودگی و سرگیجه شایع‌ترین عوارض جانبی با زورانولون (≥10 درصد) بودند. هیچ موردی مبنی بر از دست دادن هوشیاری، علائم ترک و بروز افکار یا رفتار خودکشی گزارش نشده است.

مطابق ادعای نویسندگان، ضدافسردگی‌های استاندارد اغلب باید به صورت مزمن مصرف شوند و معمولاً هفته‌ها تا ماه‌ها طول می‌کشد تا اثر کنند. در صورتی که اثرات زورانولون در عرض چند روز بروز می‌کند. بنابراین، در صورت تایید، زورانولون اولین درمان خوراکی کوتاه مدت و سریع الاثر برای بیماران مبتلا به PPD خواهد بود.

31 ژوئیه 2023

منبع: سایت Drugs.com

  • گروه خبری : تازه های داروها و بیماری ها,مرکز اطلاعات دارویی DPIC
  • کد خبر : 245740
کلمات کلیدی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *