• تاریخ انتشار : 1402/11/10 - 19:17
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 402
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

طراحی واکسن برای درمان ملانوما

شرکت Moderna، اعلام کرد بیماران مبتلا به ملانوم پیشرفته که واکسن تازه را به همراه داروی کیترودا دریافت کرده بودند، در طول 3 سال بعد از درمان، 49 درصد کمتر از بیمارانی که صرفا تحت درمان با کیترودا بوده‌اند، در معرض مرگ یا بازگشت سرطان قرار داشتند.

 

در پژوهشی که به تازگی انجام شده است، دیده شده که واکسن جدید ملانوم، mRNA-4157 (V940)، هنگامی که همراه با کیترودا (پمبرولیزوماب) مصرف شود، در درمان سرطان‌های مرگبار پوستی موثر است.

شرکت سازنده این واکسن، شرکت Moderna، اعلام کرد بیماران مبتلا به ملانوم پیشرفته که واکسن تازه را به همراه داروی کیترودا دریافت کرده بودند، در طول 3 سال بعد از درمان، 49 درصد کمتر از بیمارانی که صرفا تحت درمان با کیترودا بوده‌اند، در معرض مرگ یا بازگشت سرطان قرار داشتند.

این یافته‌ها بر اساس یک کارآزمایی تصادفی در حال انجام ارائه شده که شامل 157 بیمار پرخطر مبتلا به ملانوم مرحله 3/4 بود که برای اولین بار برای حذف کامل توده‌های سرطانی تحت عمل جراحی قرار گرفتند. بیماران 1 میلی‌گرم از واکسن mRNA را هر سه هفته برای مجموع 9 دوز دریافت کردند. در کنار واکسن، بیماران به مدت یک سال، هر سه هفته یکبار، 200 میلی گرم کیترودا دریافت کردند. نتایج درمان این بیماران با کسانی که یک سال تحت درمان با کیترودا بودند، مقایسه شد و نتیجه به نفع استفاده از واکسن mRNA بود.

 

15 دسامبر 2023

منبع: سایت Drugs.com

  • گروه خبری : تازه های داروها و بیماری ها,مرکز اطلاعات دارویی DPIC
  • کد خبر : 258111
کلمات کلیدی

تصاویر