• تاریخ انتشار : 1403/01/25 - 16:19
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 350
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

مصرف هفتگی فلوکستین

شکل طولانی اثر فلوکستین برای درمان افسردگی در افرادی که درمان خود را با فرمولاسیون معمول فلوکستین شروع کرده و جواب گرفته‌اند، می‌تواند موثر باشد.

با توجه به نیمه عمر بالای داروی فلوکستین می‌توان این دارو را به صورت انتریک کوت فرموله کرده و هر هفته یک بار مصرف کرد. مطالعات انجام شده نشان می‌دهداین فرمولاسیون جدید از نظر اثربخشی و احتمال عود مجدد علائم اصطراب و افسردگی مشابه شرایطی است که بیماران فرمولاسیون عادی دارو را با دوز 20 میلی‌گرم مصرف می‌کنند، مشابه بوده است. اثربخشی دارو بر اساس امتیاز همیلتون محاسبه شد. از نظر کملیانس مصرف دارو، منطقا بیمارانی که دارو را به صورت هفتگی مصرف می‌کنند، وضعیت بهتری دارند. لازم به ذکر است که این فرمولاسیون به عنوان درمان نگهدارنده برای بیماران قابل استفاده است یعنی بیماران باید درمان را با فرمولاسیون‌های عادی دارو شروع کنند و بعد از رسیدن به وضعیت پایدار، طبق نظر پزشک معالج، فرمولاسیون جدید را جایگزین کنند. در برخی از مطالعات، فاز اول درمان با سایر SSRIها مثل سیتالوپرام، سرترالین یا پاروکستین انجام شده و فلوکستین 90 میلی‌گرمی به عنوان درمان نگهدارنده انتخاب شده است.

یکی دیگر از موارد کاربرد این فرمولاسیون جدید، در بیمارانی است تحت همودیالیز قرار دارند. تحقیقات نشان می‌دهد که بیماران کلیوی تحت همودیالیز که به اختلالات اضطرابی مبتلا شده‌اند، می‌توانند هفته‌ای 90 یا 180 میلی‌گرم داروی فلوکستین دریافت کنند.

فرآورده هفتگی فلوکستین اخیرا وارد بازار دارویی ایران شده است.

منبع: The International Journal of Psychiatry in Medicine

 

  • گروه خبری : اخبار,تازه های داروها و بیماری ها,مرکز اطلاعات دارویی DPIC
  • کد خبر : 263254
کلمات کلیدی