شماره تماس: 021-88849011-15
Enter your desired term to search
  • تاریخ انتشار : 1401/11/12 - 15:45
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 806
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

کنترل رطوبت: کنترل کرونا

پژوهشگران معتقدند که تنظیم رطوبت محیطی روشی آسان، ارزان و مناسب برای کنترل بیماری کووید19 به شمار می‌رود و رعایت آن بر خلاف سایر روش‌های پیشگیری (واکسیناسیون، بهداشت دست و استفاده از ماسک) برای بیماران دشوار نیست.

یکی از روش‌های شناخته‌شده برای کنترل انتقال ویروس کرونا، ایجاد تهویه مناسب در محیط‌های سربسته می‎‌باشد. محققان دانشگاه MIT در طی پژوهشی که به تازگی انجام شده، به این نتیجه رسیدند که کنترل رطوبت نسبی محیط‌های سربسته هم، می‌تواند در کنترل بیماری نقش داشته باشد. این یافته‌ها نتیجه‌ی بررسی ارتباط بین وضعیت هواشناسایی 121 کشور مختلف و آمار ابتلا و مرگ‌ومیر ناشی از کووید در فاصله ژانویه 2020 تا آگوست 2021 است.

رطوبت نسبی به معنی میزان رطوبت فعلی هوا به نسبت حداکثر ظرفیت رطوبتی است که هوا در یک شرایط دمایی مشخص می‌تواند در خود نگهدارد.

رطوبت نسبی ایده‌آلی که به نظر می‌رسد به کاهش موارد ابتلا و مرگ‌ومیر ناشی از کووید19 کمک کند، بازه 40 تا 60 درصدی می‌باشد. در صورتی که رطوبت محیط سربسته خارج از این بازه باشد، احتمال انتقال بیماری بالاتر می‌رود. رطوبتی که به طور معمول، مطلوب عموم مردم است در حدود 30 تا 50 درصد می‌باشد.

پژوهشگران معتقدند که تنظیم رطوبت محیطی روشی آسان، ارزان و مناسب برای کنترل بیماری کووید19 به شمار می‌رود و رعایت آن بر خلاف سایر روش‌های پیشگیری (واکسیناسیون، بهداشت دست و استفاده از ماسک) برای بیماران دشوار نیست. پرواضح است که این روش جایگزین روش‌های پیشگیری فوق‌الذکر نیست و افراد بایستی هم‌چنان واکسیناسیون خود را تکمیل کرده، در محیط سربسته ماسک بزنند و بهداشت فردی را رعایت نمایند.

18 نوامبر 2022

منبع: سایت Drugs.com

  • گروه خبری : مرکز اطلاعات دارویی DPIC,اخبار کووید-19
  • کد خبر : 225680
کلمات کلیدی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
Theme settings