• تاریخ انتشار : 1402/08/04 - 19:20
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 734
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

افت اثربخشی داروی Paxlovid علیه کووید جدید

مطالعه‌ای که اخیرا در ژورنال JAMA به چاپ رسیده، نشان داد که اثربخشی Paxlovid، داروی ضد کووید-19 شرکت فایزر، در پیشگیری از بستری شدن یا مرگ در بیماران پرخطر مبتلا کمتر شده است اما در کاهش مرگ‌ومیر ناشی از کووید هنوز به اندازه قبل موثر است.

 

مطالعه‌ای که اخیرا در ژورنال JAMA به چاپ رسیده، نشان داد که اثربخشی  Paxlovid، داروی ضد کووید-19 شرکت فایزر، در پیشگیری از بستری شدن یا مرگ در بیماران پرخطر مبتلا کمتر شده است اما در کاهش مرگ‌ومیر ناشی از کووید هنوز به اندازه قبل موثر است.

برای انجام این مطالعه، پژوهشگران کلینیک کلیولند، سوابق سلامت الکترونیکی 68867 بیمار را در بیمارستان‌های کلیولند و فلوریدا که از 1 آوریل 2022 تا 20 فوریه 2023 مبتلا به کووید تشخیص داده شده بودند، بررسی کردند.

در مطالعه جدید،Paxlovid  به اندازه 37% در پیشگیری از مرگ یا بستری شدن بیماران پرخطر موثر بود. این مطالعه، به بررسی اثرات داروی ضدویروس شرکت Merck با نام Lagevrio نیز پرداخت. بر اساس نتایج این مطالعه، اثربخشی دار و 41 درصد برآورد شد. داروی Paxlovid در 84 درصد موارد و داروی Lagevrio در 77 درصد موارد از مرگ‌ومیر جلوگیری کرده‌اند. لازم به ذکر است که هر دو دارو، اثربخشی خود را در مقابل سویه‌های اومیکرون نیز حفظ کرده‌اند.

لازم به ذکر است که هر دو دارو باید ظرف 5 روز از شروع علائم کووید مصرف شوند.

22 سپتامبر 2023

منبع: سایت Medscape.com

  • گروه خبری : تازه های داروها و بیماری ها,مرکز اطلاعات دارویی DPIC,اخبار کووید-19
  • کد خبر : 249424
کلمات کلیدی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *